Bodegas Latúe

De ouderwetse spreuk ‘eendracht maakt macht’ is heel actueel voor het succesvolle Spaanse wijnbedrijf Bodegas Latúe in Toledo, in het hart van La Mancha. Het begon in de jaren vijftig met een groep ambitieuze producenten. Ze richtten de coöperatie San Isidro op en dankzij goed werk in de wijngaarden, aandacht voor kwaliteit én scherp commercieel inzicht groeide de coöp gestaag.

Bodegas Latúe
Bodegas Latue wijn van de maand

Over Bodegas Latue

In 2007, toen er 600 leden waren, besloot men ook de buitenlandse markt te gaan veroveren, onder de naam Bodegas Latúe. Goed nieuws voor ons, want dit zeer productieve bedrijf maakt wijnen van een constante kwaliteit. Zelf schrijven ze het succes toe aan de optelsom van de kennis en ervaring van de 600 leden. Op maar liefst 6200 hectare telen zij biologische druiven. Daarmee is Bodegas Latúe een van de grootste producenten van bio-wijn ter wereld. Ook wijnmaker Jorge Pradillo is een energiek type. Hij begeleidt het wijn maken, houdt de gang van zaken in de wijngaarden goed in het oog en reist de hele wereld af om overal wijnen te proeven.

Alle wijnen van Bodegas Latúe

By Latue Verdejo

Verdejo By Latúe

By Latue Cabernet Sauvignon

By Latue Cabernet Sauvignon

By Latue Sensibel

By Latue Sensibel

Diana Wijnhandel van Ouwerkerk
Diana Steenbergen

Wil je meer weten over ons of onze wijnen? Onze experts staan voor je klaar!

Erkend wijnexperts