Quinta do Crasto

Quinta do Crasto is een ‘single-quinta’, zoals we dat noemen, omdat het een familie-eigendom is, en omdat de wijnen uitsluitend van druiven van eigen wijngaarden gemaakt worden. Het domein is schitterend gelegen op de steile hellingen langs de Dourorivier op 15 minuten afstand van Pinhão. Quinta do Crasto is in vele opzichten een uniek bedrijf. Niet alleen is het nog steeds een familiebedrijf – vader Roquette is bankier en de twee zoons Thomas en Miguel runnen het bedrijf.

Een écht familiebedrijf

Quinta do Crasto is al meer dan een eeuw in de familie van Leonor en Jorge Roquette. Net als alle andere grote Douro-landgoederen gaat Quinta do Crasto ver terug in de tijd. De naam Crasto komt van het Latijnse castrum dat "Romeins fort" betekent.

In 1981 nam Leonor Roquette, dochter van Fernando Moreira d'Almeida, samen met haar man Jorge Roquette, het grootste deel van de eigendom en het beheer van het landgoed over. Samen met hun zoons begonnen zij met de renovatie en uitbreiding van de wijngaarden. Ze startten ook met de productie van de Douro DOC wijnen waar Quinta do Crasto nu beroemd om is in binnen- en buitenland. Zij zijn dus de vierde generatie van de familie die dit karakteristieke landgoed beheren dat iedereen verleidt met de uitstekende kwaliteit die het aan al zijn producten verleent.

Wijnen van Quinta do Crasto

Quinta do Crasto Superior Tinto

Quinta do Crasto Superior Tinto

Quinta do Crasto Altitude

Quinta do Crasto Altitude

Flor de Crasto

Flor de Crasto Vinho Douro Branco

Diana Wijnhandel van Ouwerkerk
Diana Steenbergen

Wil je meer weten over ons of onze wijnen? Onze experts staan voor je klaar!

Erkend wijnexperts